name="google-site-verification" content="fI9gMq04n0nVqSti2sfFQZUnKSEG14QGVAhuddCi5Vo"

آنتی اسکالانت

ویژگی آنتی اسکالانت در هنگام استفاده در دستگاه RO

آنتی اسکالانت

ویژگی آنتی اسکالانت در هنگام استفاده در دستگاه RO

نوعی محلول جهت رسوب زدایی است که بمنظور پاکسازی و حذف رسوبات موجود در آب ورودی به دستگاههای تصفیه آب برای جلوگیری از پدیده scalling و گرفتگی در غشاهای دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO استفاده می شود.
جهت کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمائید.09129533282

بایگانی
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آنتی اسکالانت :

به کار گیری از آنتی اسکالانت ها جهت حفاظت دستگاه های تصفیه ی آب استفاده بسیاری در همه ی جهان دارد. این مواد ضد رسوب در واقع باعث پایین آمدن تشکیل رسوب در ممبران ها می گردند، همانطور که آنتی اسکالانت می تواند جهت پیشگیری از ایجاد رسوب در دستگاه مفید باشد، برای ممبران کارگیری از نوع بی کیفیت آن می تواند مضر باشد و خسارت چشمگیری به بار بیاورد.

 

آنتی اسکالانت در انواع مختلف Antiscalant

دستگاه تصفیه ی آب و حفاظت از آن یک امر جدی برای همه ی کسانی است که از این دستگاه استفاده می کنند. آنتی اسکالانت یکی از راه هایی می باشد که جهت حفاظت از دستگاههای RO می توان از آن به کار گیری کرد. دستگاه تصفیه ی آب RO شامل فیلتری بنام ممبران می باشد که از غشای نیمه تروا ایجاد شده است.

اگر ایرادی در این فیلتر باشد قطعا دستگاه با مشکلات خیلی زیادی روبرو می‌ شود. ممبران خیلی حساس هست و نباید رسوب مانع  کارکرد صحیح آن شود. تاکنون خسارت های خیلی سنگینی از جانب مشکلات ممبران و پمپ ها  به دستگاههای تصفیه ی آب وارد شده است. آنتی اسکالانت یک مواد شیمیایی می باشد برای پایین آوردن رسوب ها، مثل: کربنات کلسیم،سولفات کلسیم،سولفات باریم و سولفات استرانسیوم که بر روی ممبران ایجاد می شوند.

نقش آفرینی آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه

آنتی اسکالانت فلوکن 260 خانواده ای از مواد شیمیایی می باشد که جهت پیشگیری از ایجاد رسوب نمک های معدنی به کارگیری می شود.

آنتی اسکالانت یکی از معروف ترین مواد شیمیایی می باشد که جهت شست و شوی سیستم و دستگاههای تصفیه آب صنعتی از آن به کار گیری می ‌شود. مشکل بزرگی که دستگاههای تصفیه آب با آن روبرو می ‌شوند گرفتگی منافذ ممبران های آن به وسیله نمک های موجود در آب می باشد.

در واقع به عنوان یک ناجی به کمک این دستگاهها رفته و جلوگیری از رسوب ها می شود. در حالت کلی آنتی اسکالانت  یک مواد تصفیه ی معتبری می باشد جهت به حداقل رساندن مشکلات تصفیه ی آب و پیشگیری از گرفتگی ممبران ها. کارگیری از آنتی اسکالانت موجب می شود که آب با کیفیت در اختیار باشد و همچنین نسبت جریان عبوری آب از ممبران دستگاه های تصفیه بیشتر شود.

تجربه ثابت کرده است که عدم کارگیری از آنتی اسکالانت آسیب های خیلی زیادی به دستگاه ها وارد می کند. کسانی که از این مواد استفاده کرده اند رضایت کامل داشته اند و مشتاق خرید آن با کیفیت زیاد می باشند.

 

دستگاه اسمز معکوس و تاثیر آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت در شیرین کردن آب دریا نقش بسزایی دارد. متاسفانه جهان ما با مشکل کم آبی روبرو است و در کشور ما هم همین موضوع به یک بحران بزرگ مبدل شده است. یکی از روش های، کارگیری از دستگاههای اسمز معکوس می باشد که آب شرب دریا به وسیله این دستگاه شیرین می شود. آبی که وارد دستگاه اسمز معکوس می شود حامل نمک های محلول کلسیم، منیزیم و سایر املاح است.

این رسوب ها با گذشت زمان روی ممبران دستگاه تصفیه آب اثر می ‌گذارد و باعث ایجاد رسوب می گردد. در واقع آنتی اسکالانت  همین جا به کمک ممبران می آید. هنگامی که می خواهند آب دریا را شیرین کنند میزانی از آنتی اسکالانت ها را در دستگاههای اسمز معکوس از طریق پمپ های  مخصوص تزریق می نمایند تا از گرفتگی ممبران جلوگیری شود. چون در حالت معمولی نمک آب دریا  موجب می شود محل های گذر از غشا دچار گرفتگی شوند که در این صورت با احیاء آنتی اسکالانت این مشکل مرتفع می شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مطمئن با کارشناس شرکت هوبارت شیمی تماس حاصل فرمایید. 09129533282

  • مهدی حسین زاده